21. marca 2015

Torta cappuccino

Meninová torta pre kávičkára



V jednej slovenskej kuchárskej knižke som našla tortu s názvom cappucino,ktorá však obsahovala veľmi málo kávy, aspoň na môj vkus ale páčil sa mi ten  nápad, tak som sa pustila do hľadania kávovejších receptov, až som objavila tento a to hneď na viacerých talianskych stránkach s malými obmenami (napr: giallozafferano.it)
Základom je výborný čokoládový korpus s kávovým jogurtom a plnka s mascarpone opäť ako inak s kávou. Mňam.


Ingrediencie
Na cesto:
  • 200g hladkej múky
  • 140g cukru
  • 4 vajcia
  • 1ČL kakaa
  • 150g bieleho jogurtu
  • 1 prášok do pečiva
  • 50g zemiakového škrobu
  • 80g čokolády
  • 80g masla
Na plnku:
  • 250g mascarpone
  •  300ml šľahačky
  • 2-3ČL kávy
  • 1-2PL práškového cukru
Na poliatie korpusu:
  • 1 malá šálka osladenej kávy 

Postup:
 Čokoládu si roztopíme s olejom (alebo stuženým tukom) vo vodnom kúpeli a necháme vychladnúť na izbovú teplotuŠtyri celé vajcia vyšľaháme s cukrom do penista. Pridáme polovicu suchých surovín (preosiatu múku,kakao,prášok do pečiva a zemiakový škrob), zľahka premiešame, vylejeme polovicu jogurtu do ktorého sme zamiešali 1 lyžičku rozpustnej kávy, cesto opäť zamiešame, pridáme zvyšok múky a druhú polovicu jogurtu. Nakoniec pridáme roztopenú čokoládu a opäť zamiešame. Cesto vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy (ja som použila s priemerom 23cm) a pečieme 30-40 min. na 180°.
Na plnku vyšľaháme mascarpone s cukrom a 2 čajovými lyžičkami rozpustnej kávy a nakoniec pridáme vyšľahanú šlahačku. Tú už len zľahka primiešame do plnky.
Upečený korpus si rozdelíme na dve časti, dobre pokvapkáme kávou a naplníme plnkou.Plnkou potrieme aj vrch a boky torty,alebo len vrch. Posypeme škoricou,čokoládou,kakaom..presne tak ako cappucino.





Dobrú chuť !

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára