2. marca 2015

Muffiny s malinami



  Jedno cesto a 100 druhov muffinov. Názov knižky, ktorú som dostala od kamarátky a  z ktorej rada pečiem muffiny, aj keď ja si do receptov vždy pridám niečo svoje.
 Základné cesto je jednoduché a zvyšok záleží od aktuálnej nálady a obsahu chladničky pre aký typ sa rozhodnem. Kedže mám plnú mrazničku malín,voľba bola jasná.


Ingrediencie:

  •  1 a 1/2 hrnčeka hladkej múky (ja som použila hladkú celozrnnú ale môže byť aj polovica hladkej a polovica celozrnnej)
  • 1/2 hrnčeka kakaa
  • 1 lyžica prášku do pečiva
  • 1 hrnček bieleho jogurtu (alebo mlieka)
  • 2 veľké vajcia
  • 1 hrnček mrazených malín do cesta + voliteľné cca 1/2 hrnčeka malín ako náplň
  • 1/2 hrnčeka kryštálového cukru
  • 1/2 lyžičky sódy bikarbóny
  • 6 lyžíc rastlinného oleja alebo roztopeného a vychladnutého masla 
  • štipka soli
  • 1 lyžička vanilkového extraktu
      + maslo/olej na vytretie formy




Postup:

Vymastíme plech na 12 muffinov alebo jamky vystelieme košíčkami. 
Do veľkej misy preosejeme múku, pridáme cukor, kakao, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a štipku soli. 
V druhej miske vyšľaháme vajcia,jogurt,olej a vanilkový extrakt ale len kým sa suroviny nespoja.
Do suchých surovín zľahka vmiešame tekuté suroviny a pridáme aj maliny. Všetko spolu ,zamiešame ale nie zbytočne dlho.
Cesto vylejeme rovnomerne do formy, no nie úplne povrch. Ja som naplnila jamky do polovice,pridala po lyžičke malín a doliala zvyšným cestom. Z uvedeného množstva sa upečie 12 veľkých alebo 15 menších kúskov. Mne vyšlo tentokrát až 18, kedže som ich malinami aj plnila.

Muffiny pečieme približne 20 minút na 200°C. 
Po vybratí z rúry necháme ešte chvíľu vychladnúť vo forme.



Prajem dobrú chuť !












Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára