27. júna 2020

Ribezlový koláč bez cukru

Loaf cake s kokosom


Rýchly, jednoduchý a ešte k tomu aj bez cukru. Keďže je teraz sezóna ríbezlí, rozmýšľala som, ako ich využiť. Veľmi rada robievam bublaninu s ríbezľami, prípadne ich pridávam do ovocných omáčok, ale teraz som chcela upiecť niečo iné a nie moc sladké. Do bublaniny dávam často strúhaný kokos a preto sa mi náramne hodilo pridať namiesto klasického mlieka kokosové, ktoré má prirodzene sladkú chuť. Okrem toho je koláčik dosladený už iba 2 lyžicami medu. Koláčik som piekla v chlebíkovej forme, ale kludne sa dá upiecť aj na plechu a bude rovnako dobrý :) A keď píšem že rýchly, myslím tým naozaj rýchly, pretože sa nešľahá, ale len zamieša.

Ingrediencie
  • 4 vajíčka
  • 1 šálka špaldovej múky
  • 1 šálka strúhanáho kokosu
  • 1 šálka kokosového mlieka
  • 2 PL medu
  • 1 prášok do pečiva
  • ríbezle podľa chuti 
  • 2PL oleja alebo roztopeného masla
Ingrediencie na tvarohový krém na vrch(voliteľné):
  • 250g jemného tvarohu
  • trošku strúhaného kokosu (nemusí byť)
  • 1PL medu
  • vanilka
  • nastrúhana kôra z 1/2 citrónu


Postup:
Do jednej misky si nasypeme všetky suché suroviny, múku, kypriaci prášok, nastrúhaný kokos. V druhej miske si zmiešame vajíča, kokosové mlieko med a maslo. V strede suchých surovín spravíme jamku a vlejeme tekuté suroviny. Opatrne premiešame,aby sa suroviny spojili a nakoniec pridáme aj ríbezle alebo akékoľvek iné ovocie. Cesto vylejeme do papierom vystlanej formy a pečieme približne 25-30 minút pri teplote 180°. Vychladnutý koláč vyberieme z formy.Vrch koláčika môžeme pocukrovať, poliať ovocnou karamelovou omáčkou alebo navrstviť tvarohový krém. Ten si spravíme zmiešaním všetkých surovín.





Dobrú chuť !!

1 komentár:

  1. To vyzerá krásne :-). Ribez mi rastie na záhradke, tak len čo jej odpracem, tak si tento koláč upečiem :-). Rozhodla som sa stravovať trochu zdravšie, tak som rada za každý zaujímavý recept :-). Už bolo na čase, aby som niečo urobila sa svoju váhou. Hore to ide dobre, ale dole sa jej veľmi nechce. Začala som taky chodiť behať. Kúpila som si fitness náramokXiaomi Mi Band 4 , aby som vedela, koľko toho ubehnem a za ako dlho, tak dúfam, že cez leto nejaké to kilo zhodím.

    OdpovedaťOdstrániť