27. apríla 2016

Gaštanovo-čokoládová torta


Vynikajúci rýchly gaštanový koláč s čokoládou v korpuse ozdobený plnkou s mascarpone a ovocím, určite poteší rôzne vekové kategórie a zmizne bleskurýchle. Pri hľadaní inšpirácie na gaštanovú tortu, ktorú som mala pripraviť na jednu oslavu, som dostala chuť na gaštany aj ja a rozhodla som sa preto upiecť jeden gaštanový koláč aj pre nás. Použila som cesto bez múky, ktoré už mám na blogu, ale pridala som aj čokoládu. Viac konkrétne v recepte.

Ingrediencie na cesto:
  • 4 vajíčka
  • 1 balenie gaštanové pyré (250g)
  • 100g čokolády 
  • 50g masla (nemusí byť)

na plnku:
  • 250g mascarpone
  • 1 hustý biely jogurt (ja som použila 150g )
  • práškový cukor podľa chuti (môže byť aj vanilínový)
+ ovocie podľa dostupnosti (hodí sa akékoľvek malé bobuľové, ale výborné sú aj banány, ktoré by som ale použila už na korpus a natrela krémom)



Postup:
Na cesto si oddelíme žĺtky od bielkov. Bielka vyšľaháme do tuhého snehu. Čokoládu roztopíme nad vodnou parou spolu s maslom a necháme trocha vychladnúť (Maslo nemusíme použiť ak chceme menej kalorické). Žĺtky vyšľaháme spolu s gaštanovým pyré, pridáme roztopenú čokoládu a nakoniec zľahka, už bez šľahania zamiešame bielka. Takto pripravené cesto vylejeme do formy vystlanej papierom na pečenie a dáme piecť do rúry vyhriatej na 180° približne 30 min.Cesto môžeme upiecť aj v štvorcovej forme ak nemáme okrúhlu.Po upečení necháme korpus vychladnúť.
Zatiaľ si môžeme pripraviť plnku a to tak, že vyšľaháme mascarpone s jogurtom a 1-2 lyžicami cukru na hladkú plnku. Plnku potom navrstvíme na korpus a na vrch poukladáme drobné ovocie.



 Dobrú chuť!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára