19. mája 2015

Kapustníky


Kapustníky,zelníky nie sú žiadnou novinkou, sú to typické záhorácke koláče. Pečú sa na sladko aj slano. Moja babka ich piekla na sladko so škoricou a toto je náš rodinný recept. Piekla som ich prvý krát, kedže kysnuté cesto nie je práve moja parketa :) ale prekvapivo sa podarili a na garden party u známych zmizol hneď celý pekáč.


Ingrediencie:
  • 500g polohrubej múky (ja som použila 200g špaldovej, zvyšok polohrubej)
  • 2,5-3dcl mlieka
  • 1 lyžica masla
  • soľ
  • 1 lyžička cukru 
  • 1/2 kocky kvasníc
  • 1 lyžica oleja po vymiesení cesta
  • 1 vajíčko
na sladkú kapustovú plnku:
  • strúhaná kapusta
  • kryštálový cukor
  • mletá škorica
na slanú kapustovú plnku:
  • strúhaná kapusta
  • soľ
  • cibuľa
  • slaninka


Postup:

Do misky si nasypeme všetku múku. V strede spravíme jamku a nalejeme do nej trochu mlieka. Rozmrvime kvasnice a pridáme do mlieka s trochou cukru. Počkáme kým sa nám spraví pekný kvások a potom pridáme zvyšok mlieka, vajíčko, soľ a maslo. Cesto vymiesime a dáme vykysnúť do tepla.

Medzitým si spravíme plnku- na oleji si podusíme nastrúhanú kapustu až kým nezmäkne. Na sladkú plnku pridáme do kapusty lyžičku mletej škorice, kryštálový cukor(podľa chuti). Do slanej plnky pridáme osmaženú slaninku, cibuľku, soľ a mleté čierne korenie.

Nakysnuté cesto rozvaľkáme na doske asi na 1cm a rozkrájame na štvorčeky. Na každý kúsok poukladáme kapustu a zabalíme do batôžteka. Takéto buchtičky poukladáme na papierom vystlaný plech a trochu roztlačíme. Pečieme pri 180° približne 20 minút.





Dobrú chuť!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára