2. apríla 2020

Sypaný koláč s ovocím (Sbriciolata)

Sypaný koláč s ríbezľami,

v Taliansku veľmi obľúbený typ koláča tzv. sbriciolata. 




Sypaný koláč s ovocím je vhodný asi v každom ročnom období, pretože ak nemáte doma práve čerstvé ovocie, môžete do neho použiť zásoby mrazeného ovocia, tak ako ja :) a vždy bude dobrý. 

Ingrediencie:
  • 400 g hladkej múky
  • 140 g práškového cukru
  • 2 vajíčka
  • 90 oleja
  • 1 lyžička kypriaceho prášku
  • štipka soli
  • kôra z jedného citróna
  • 20-30g mletých mandlí alebo lupienkov (nemusí byť)
na krém:

  • 500ml mlieka
  • 100g kryštálového cukru
  • 60g kukuričného škrobu
  • kôra z jedného citróna
  • 1/2 z vanilkového lusku
  • 250g jemného tvarohu
ovocná náplň: 
  • 500g drobného ovocia (jahody, ríbezle, maliny)
  • 2-3 lyžice kryštálového cukru (záleží aké ovocie použijeme)
  • cca 30 g kukuričného škrobu na zahustenie omáčky
  • 1 lyžička citrónovej šťavy




Postup:
Krém si pripravíme nasledovne: do hrnca nalejeme studené mlieko v ktorom rozmiešame kukuričný škrob (alebo puding), cukor, semienka z vanilkového lusku a kôru z citróna. Uvaríme hustý krém/puding. Prikryjeme pokrievkou a necháme vychladnúť.
Na ovocnú náplň si umyjeme ovocie, buď čerstvé alebo mrazené. Ak použijeme jahody, nakrájame ich na menšie kúsky. Do hrnca alebo na panvicu dáme očistené ovocie, cukor, šťavu z citróna a nakoniec kukuričný škrob a za stáleho miešania varíme na miernom ohni, až kým nám zmes začne hustnúť a spraví sa želatína. Necháme vychladnúť aspoň na izbovú teplotu. Ja som do pudingu zamiešala aj jeden jemný tvaroh ale pokojne ho môžete vynechať.

Na posýpku si nachystáme misku do ktorej nasypeme múku zmiešanú s práškom do pečiva, cukor, kôra z citróna, štipku soli, olej, vajíčka, ktoré sme si pred tým trochu rozmiešali a všetko spolu rukami zamiešame až pokiaľ nedostane posýpkové cesto.
Polovicu posýpkoveho cesta dáme do formy vystlanej papierom. Ja som použila menší plech (cca 20x30cm). Na cesto rozotrieme celý vychladnutý pudingový krém, ktorý sme si pred tým premiešali, aby sa nám dal lepšie natrieť.Nasleduje ovocná náplň a nakoniec druhá polovica posýpkového zmesi. Môžeme na záver posypať aj mandľovými lupienkami. Takto pripravený koláč dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C približne 40-45 minút. Koláč necháme vychladnúť. Nakrájame na kocky a posypeme práškovým cukrom alebo ozdobíme čerstvým ovocím.
Čerstvý koláčik je chrumkavý, ale do druhého dňa zmäkne a je ešte lepší ako čerstvý. Výborný je potom ohriaty k čaju alebo ku kávičke. Koláčik skladujeme v chladničke.




Dobrú chuť!!


2 komentáre:

  1. Mňam, tak to vyzerá veľmi dobre a chutne. Úplne z toho cítim jahody alebo napríklad čerešne. Vlastne by som si dokázala predstaviť nejakú podobnú vytunenú bublaninu. :) No, asi mám inšpiráciu na budúci víkend. V mrazničke mám čerešne, tak urobím bublaninu. Len teda budem musieť natiahnuť hodinky od Xiaomi, pretože to budem musieť vybehať. A teda ešte mi musím prísť tento náramok https://www.mibandshop.sk/nahradne -naramky-remienky-xiaomi-mi-band-6/ pretože ten posledný už nebol to pravé orechové. ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť