12. novembra 2015

Jadranská torta


Jadranská torta s lieskovými orieškami je asi prvá, ktorú som ako dieťa jedla. V našej rodine bola pečená takmer pravidelne na oslavy, pretože mala vždy úspech. Ja som ju tentokrát spravila vo väčšej slávnostnejšej verzii, ale doma si ju môžete pripraviť hoci aj na plech ako rezy.

Ingrediencie na cesto:
  • 4 vajcia
  • 100g práškového cukru
  • 20g kakaa
  • 35g hrubej múky
  • trošku prášku do pečiva
Plnka:
  • 2dcl mlieka
  • 100g kryštálového cukru
  • 20g škrobu GUSTIN(alebo iný kukuričný škrob)
  • 1 žĺtok
  • 150g masla
  • 50g lieskových orieškov
  • 3dcl šľahačky


Postup:

Oddelíme si žĺtka od bielok. Žĺtka vyšľaháme s cukrom do penista. Vyšľaháme si aj sneh z bielok. Do žĺtok pridávame potom striedavo po častiach múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakaom a sneh z bielok. Takto pripravené cesto vylejeme do papierom vystlanej okrúhlej formy. Pečieme pri 170-180°približne 30 minút. 
Na plnku si uvaríme hustú kašu a to tak, že si v hrnci rozšľaháme mlieko, cukor, Gustin a žĺtok, privedieme do varu a odstavíme. Necháme vychladnúť za občasného miešania a nakoniec pridáme do vyšľahaného masla. Ako posledné zamiešame do plnky opražené a zomleté lieskovce. 
Na vychladnutý korpus navrstvíme plnku a na ňu šľahačku. Ja som v torte použila 1,5x dávky, kedže som cesto prekrajovala a viackrát plnila, ale uvedené množstvo v recepte je na klasickú jadranskú tortu s jednou vrstvou cesta, plnky a šľahačky :)

Dobrú chuť!!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára