6. októbra 2019

Cviklový koláč s lieskovými orieškami




Cvikla je chuťovo výrazná zelenina, ktorá sa ale vynikajúco hodí do koláčov a dopĺňa ostatné chute.
Vďaka lieskovým orieškom, ktoré zvýrazňujú chuť koláčika, ho môžeme pokojne nazvať jesenným. Tento koláčik je určený aj tým, ktorý nie sú veľký fanúšikovia cvikle, pretože ju tam vôbec nebudú cítiť a zaručujem vám, že si ho upečiete znova. Jeden taký som prednedávnom upiekla a tak sa rada podelím o recept:

Ingrediencie na cesto:

  • 150g kryštálového cukru
  • 3 vajcia, žĺtky a vajcia oddelene
  • 100ml slnečnicového oleja/alebo kokosového
  • 4 lyžice mlieka
  • 200g surovej červenej repy
  • 100g nasekaných pražených lieskových orieškov
  • 200g hladkej múky
  • 2 lyžičky prášku do pečiva
  • 1/2 lyžičky mletého zázvoru
  • 1 lyžička mletej škorice



Postup:
Žĺtka s cukrom vyšľaháme do penista. Pridáme olej a mlieko až kým nevznikne hladké cestíčko.  Vmiešame do neho nastrúhanú cviklu, nasekané oriešky a ak máte radi môžte pridať aj trochu hrozienok alebo brusníc. 
V druhej miske zmiešame múku, prášok do pečiva, a korenia. Múku potom zamiešame k tekutému cestu.
Bielky vyšľaháme v čistej miske na tuhý sneh. Sneh v troch dávkach zamiešajte už ručne do cesta, až bude hladké. Cesto preložíme do pripravenej formy (ja som použila priemer 22cm) a pečieme 30-35 minút na 190°C.
Formu vyberieme z rúry a počkáme, pokiaľ korpus nevychladne.
Koláčik môžete poprášiť práškovým cukrom alebo poliať čokoládovou, tak ako som to urobila ja :)
Dobrú chuť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára